Saturday, October 18, 2014

JJCM ke Penang

Salam u olls!

Aduhhhh letihnya minggu nie. Ke hulu ke hilir. Dari JB ke Muar ke Seremban ke Penang. Pastu patah balik ke Seremban. Then ke KL. Pastu ke Muar semula. Dan akhir sekali pulang ke sarang di JB.

Berjalan2 gi bercuti tu memang seronok. Tapi bila dah berada kat hujung2 trip, baru la terasa sakit2 badan. Tapi sebenarnya bukan sakit pun, cuma post-holiday syndrome je... hehehe

Salah satu benda yang saya suka masa bercuti nie ialah keseronokan melihat tempat orang lain. Rasa mata ni segar sket tengok tempat orang. Yelah asyik dok berlegar kat tempat tinggal sendiri je, lama2 tu bosan jugak kan? Nak jugak keluar dari tempurung & terbang ke sarang orang.

Selain tu, masa bercuti2 nie lah masa yang paling syok nak jalan2 cari makan. Boleh makan sepuas2nya tanpa rasa guilty. Especially kalau tempat kita pergi tu memang terkenal dengan jolokan 'food paradise' kan?
So far sepanjang percutian ke Penang, sempat jugak singgah makan pasembor kat Gurney Drive. Then sempat jugak gi makan kat Nasi Kandar Line Clear. Dua2 tempat nie memang best giler makanan dia. Tapi tu semua tak berapa healthy sangat... hehehe.

Pilihan yang lebih healthy ialah masa saya gi makan kat Chillis, Gurney Plaza. Time tu saya cuma order BBQ Chicken Salad je. Itupun terpaksa kongsi2 makan berempat sebab portion dia banyak giler.



Bab2 makan memanglah syok. Tapi kena beringat jugak. Saya tak lupa bawak supplement2 berikut supaya dapat kawal  berat badan:

1) Cinch Shake
2) Lecithin
3) Phytocol-ST
4) Herb-lax
5) Alfalfa Complex

Untuk kekal sihat & bertenaga, saya bawak:
1) Sustained Release Vita-C
2) Vita-Lea

Jadi, makanlah banyak yang kita nak asalkan in moderation, jangan lupa makan supplement, minum air kosong yang banyak & perbanyakkan aktiviti berjalan2.

Tak susah nak bercuti sambil berseronok & kekal sihat, betul tak?

0 comments:

Post a Comment