Sunday, October 5, 2014

Laksa Johor untuk Hari Raya Haji

Alhamdulillah... hari raya Aidil Adha dah pun berlalu. Cemana sambutan perayaan korang semua?

Saya sekeluarga menyambut secara sederhana jer. Tahun nie mak saya bergabung tenaga ngan maklong & makcik saya untuk masak laksa Johor. Korang pernah makan laksa Johor yang authentic tak? Tau cemana ghupernya? Haa... camnie...


Nampak macam senang je kan? Tak banyak bahan. Tapi nak membuatnya tu kemain la remeh. Especially part nak buat kuah dia yang pekat tuh! Macam2 khazanah rasanya ada kat dalam kuah tu.  Nak buah kuah dia pun amik masa dalam sehari suntuk. Nak siapkan condiments nya pulak amik masa lagi sehari. Boleh pengsan taw!

Yang penting, segala penat lelah they olls memang berbaloi sangat! Rasa laksa Johor nie memang kebaboom!

Kalau nak tau resepi, nanti saya cuba korek2 rahsia daripada maklong saya okay! Kalau dia tak kasi, korang jangan marah plak! Hahaha...

0 comments:

Post a Comment