Tuesday, October 7, 2014

Mengapa Saya Ambil Pelbagai Jenis Supplement Tambahan


Sebelum saya menggunakan supplement2 Shaklee, saya banyak mencuba pelbagai jenis supplement yang dijual di farmasi2 & juga syarikat2 MLM yang ada kat Malaysia nie. Banyak dah try. Ada yang OK, tapi banyak yang KO. Yang OK tu pun, awal2 jer nampak macam OK, tapi makin lama kita guna, ada jer benda merepek yang diubah sampaikan ada satu jenama nie dah ditarik balik logo halal sebab mengandungi bahan2 yang was-was. Hmm... lepas tu lama jugak saya tak makan supplement. Bergantung kepada ubat2an yang dapat kat hospital & klinik jer, walaupun saya tahu yang ubat2an sintetik nie tak elok untuk hati & buah pinggang kita.

Lepas saya diperkenalkan dengan Shaklee, saya hanya mencuba 1 jenis jer iaitu Vita-Lea, sejenis multivitamin & multimineral. Selepas sebulan, saya dapati badan saya semakin bertenaga & sukar nak terkena demam, tak macam sebelumnya. Sejak itulah, saya tambah supplement saya sedikit demi sedikit.

Sekarang nie, ada lebih kurang 9 jenis produk Shaklee yang saya ambil/gunakan setiap hari...

1) Set pengjagaan muka Enfuselle (pencuci, penyegar & pelembab) - 2 kali sehari
2) Sustained Release Vita-C Plus - 2 biji sehari
3) Vita-Lea - 1 biji sehari
4) GLA Complex - 1 biji sehari
5) Cinch Shake - 1 kali sehari
6) Peppermint-Ginger Plus - bila perlu
7) Zinc Complex - bila2 teringat
8) Collagen Powder - 1 kali sehari
9) Vivix - 1 kali sehari

Tujuan saya mengambil banyak jenis supplement bukanlah sebab saya nie gila nak makan supplement, ataupun takut sangat terkena penyakit. Tapi saya ingin jadi lebih sihat dengan cara yang betul. Bila dalaman kita sihat, maka luaran kita akan nampak lebih sihat juga, betul tak?

Kita sedia maklum bahawa penyakit itu akan datang tanpa diundang. Apa yang kita boleh buat ialah berusaha untuk mengurangkan risiko mendapat penyakit, terutama sekali apabila tua kelak. Takmolah bila dah tua nanti, mula la sakit2 lutut, susah nak solat berdiri, susah nak berjalan jauh & terpaksa ulang alik ke hospital sebab dah terkena banyak penyakit.

Apa yang penting kat sini, semau produk Shaklee adalah selamat untuk tubuh & organ dalam badan kita. Ia diperbuat daripada bahan2 semulajadi yang berkualiti tinggi. Sebab itulah bagi yang dah pernah mencuba produk2 Shaklee, pasti akan terus menggunakannya.

Biarlah saya keluarkan duit sikit sekarang nie untuk membeli supplement, asalkan tubuh saya menjadi lebih sihat & bertenaga. Jangan bila dah tua nanti, lebih banyak duit yang terpaksa dibelanjakan untuk kos perubatan yang semakin lama semakin meningkat.

0 comments:

Post a Comment