Sunday, October 19, 2014

Rahsia Isi Beg Terbongkar

Salam & selamat pagi u olls!

Haaa... bukan semua orang selalu dapat access beg yang saya galas ke sana ke mari taw. Biasanya saya ni memang perahsia sikit... hihihi

Hari ini saya nak share barang2 yang memang sentiasa ada dalam beg saya.



Anyway, beg kaler kuning jenama Kenzo nie merupakan salah satu hadiah besday yang Hafez kasi kat saya. Rasanya untuk besday ke-35 kot. Time tu kami kerja kat Cupcake Chapter. Memang dah berkenan kat beg nie masa we olls jalan2 kat Starhill Gallery. Saya suka sebab beg ni simple, ringan, dan design yang menarik. TQ so much Fez!!

Ok jom kita tengok isi perut beg ni pulak...

Pertama skali mesti ada wallet. Ini umpama jatung untuk beg saya. Dalam wallet ni yang penting ada ic, kad atm, lesen memandu & sikit duit. Duit i olls tak berkepok2 pun...

Then saya mesti bawak ubat atau supplements yang saya letak kat dalam pill box. Susah la kalo nak bawak botol ubat yang gedabak tu kan? Pill box ni boleh muat dalam 4-6 biji ubat. Jadi takder asalan untul saya tak sempat nak makan ubat. Kat mana2 je boleh makan.

Selain tu saya mesti bawak buku panduan ringkas Shaklee, list harga & flyers. Senang bila2 nak rujuk, semua info dah ada depan mata. Kadang2 customer saya nie tanya pasal produk masa saya takder kat umah. Bila benda2 ni saya bawak, bila2 masa je kita boleh buat consultation, kan?

Pastu saya tak lupa bawak pen, in case nak tulis apa2 ke... tak la menggagau nak carik pen, kan? Pen ni pun pinjam daripada Hafez.

Then, saya pastikan dalam beg mesti ada  botol minyak wangi saiz miniature. Kot2 terasa badan ni berpeluh ataupun nak jumpa orang, saya sembur la sedas-dua. Baru la rasa confident sket kan.

Pastu saya bawak floss gigi. Nie pun just in case kalau lepas makan, ada benda terselit kat celah gigi yang susah nak kuar. Especially kalau makan daging ataupun sayur2 yang susah nak hancur tuh. Maklumlah dah tua2 ni gusi makin mengecut, ada je ruang kosong kat celah2 gigi... hehehe

Finally, saya bawak Shaklee Herbal Blend multipurpose lotion. In case kalo kulit terasa kering atau gatal, saya akan pakai lotion nih. Saya ni ada eczema. Kulit plak sensitif dengan habuk, sabun basuh tangan murahan kat kedai makan, dan mudah kering bila kena aircond. Herbal Blend ni sangat2 membantu untuk hilangkan kekeringan & kegatalan tu. Lagipun ianya mudah diserap kulit & bebas minyak. Jadi saya memang selesa guna lotion nie.

Tu jelah barang2 wajib yang ada kat dalam perut beg saya. Biasanya semua barang tu cuma take up 20% je ruang kat dalam beg tu. Saya tak suka jinjing beg yang sarat dengan barang, sebab berat & bulky. Kecuali kalau saya ada beli barang, then saya sumbat je kat dalam beg.

Haaa... ini baru isi perut beg orang bujang. Cemana la agaknya isi perut beg mak-mak budak tu kan? Sure sarat dengan barang keperluan anak2...

0 comments:

Post a Comment