Thursday, October 9, 2014

Peranan Alfalfa Complex Di Dalam Membantu Penurunan Berat Badan


Alfalfa Complex Shaklee merupakan produk yang PERTAMA yang dicipta oleh Dr. Forrest C Shaklee sekitar 1950an. Alfalfa Complex merupakan produk 'signature' daripada Shaklee.

Kenapa  Dr. Shaklee memilih Alfalfa sebagai supplement yang pertama? Alfalfa merupakan herba tradisional masyarakat barat dan mereka menggunakan Alfalfa untuk pelbagai tujuan kesihatan, terutamanya bagi wanita yang baru lepas bersalin. Oleh sebab Alfalfa mempunyai banyak kebaikkan kepada wanita dan lelaki, maka Dr. Shaklee merumuskan formula Alfalfa Complex agar menjadi supplement yang memberi banyak manfaat kepada jutaan manusia.

Kebaikkan Alfalfa Complex

Kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 jenis zat galian, 10 jenis vitamin, 8 jenis enzim & fitokimia.

10 biji Alfalfa Complex menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Manfaat Alfalfa Kepada Tubuh

1.  Mencuci hati, darah & usus - ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan paras normal badan yang berasid, menyingkirkan toksin daripada tubuh, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit.

2.  Melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, masalah kurap, mengurangkan bau badan, dan mencegah ulat air.

3.  Baik untuk perubahan patologi di dalam usus & perut - memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung perut, hyperacidity, ulser gastrik, dan sembelit.

4.  Menyingkirkan lemak & kolesterol - kajian klinikal telah membuktikan bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, merendahkan risiko strok & membantu dalam penyakit darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja yang mengandungi saponin, sejenis bahan seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

5.  Melawam tumor - memakan 30-50 biji tablet alfalfa dapat membantu untuk mengembalikan kealkalian badan.

6.  Melegakan keletihan

7.  Mencegah & merawat arthritis

Keistimewaan Alfalfa Complex Shaklee

1.  Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang).
2.  Alfalfa yang ditanam secara organik, tanpa semburan pestisid, herbisid dan menggunakan bahan kompos/baja yang bebas kimia.
3.  Disediakan dalam dua pek bersaiz 330 biji dan 700 biji, setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.
4.  Pil yang mudah dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi.
5.  Tidak mendatangkan kemudaratan kepada ibu yang menyusukan bayi seperti panas dan cirit-birit.
6.  Tiada perasa, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.

0 comments:

Post a Comment