Wednesday, September 3, 2014

Ada Sesiapa Nak Gi Memancing?

posted by Mohd Yusof Rahmat

Salam & Good Morning Korang!

Pekabor? Harap2 korang sihat2 la yer. Saya pun sihat2 jugak ni. Cuma Kojiro je yang masih belum sihat. Sejak balik dari wad ari tu, dia macam tak berapa aktif. Asyik nak mengiau2 jer. Macam kucing keresahan. Pastu asyik nak dok meleser2 jer kat kitaorang. Hmmm... hopefully dia makin pulih la nanti. Sedih plak tengok dia dok memandomkan diri jer.

Ari tue, vet ada bekalkan dia 5 jenis ubat...


Jenuh jugak nak kasi kucing makan ubat nih. Tapi oleh sebab saya ni ada sikit pengalaman kasi kucing makan ubat, so takdelah rasa susah sangat. Kena pandai tipu helah sikit kat dia.

Mula2 tu panggil dia dengan nada yang manja. Pastu kita usap2 badan dia. Pastu peluk dia elok2 dari belakang & bisikkan kat telinga dia "kojiro jangan gigit kiter okay!". Pastu ngangakan mulut dia, then cepat2 letak pil tu kat lidah dia dalam2 sikit (jangan pulak dok jolok sampai masuk anak tekak!). Then usap2 leher dia biar ubat tu dia telan dengan betul. Kalau tidak, takut dia ludahkan balik. Pastu lepas 10minit, ulang semula step2 tu untuk ubat2 yang lain pulak.

Anyway, terima kasih kat kengkawan saya yang sudi kasi tips2 & cara2 untuk beri kucing makan ubat. Tak sangka sayang jugak korang kat saya yer? Eh... sayang saya ke sayang Kojiro? Hampeh la korang!

Okay, cukup citer tentang Kojiro. Kang asyik dok citer pasal dia, blog nie kena tukar nama kepada "Days of Kojiro's Life" pulak!

Ingat tak ari tu saya ada citer tentang Shaklee Collagen Powder? Kalau korang belum baca lagi, boleh klik kat sini. Saya ada explain serba sikit tentang kenapa collagen keluaran Shaklee nie jauh berbeza berbanding collagen keluaran jenama2 lain.

Hari nie saya nak tambah sikit beberapa fakta...

#1: Kenapa Shaklee memilih sisik ikan merah sebagai sumber collagen yang utama?


#2: Fakta #1 ada menyebut yang sisik ikan merah mempunyai kadar serapan dalam badan yang tinggi & efisyen berbanding kolagen daripada tumbuhan. Nak tahu sebabnya?


#3: Tahukah korang kat mana ikan2 merah ni tinggal?


Haaa... sekarang korang dah dapat tahu kenapa Shaklee memilih sisik ikan merah kan? Jadi, takyah nak ragu2 lagi tentang keberkesanannya.

Secara klinikal, dah terbukti pun! Tak caya, cer baca & fahamkan carta ni. Nie bukan carta yang dibuat2 yer! Nie semua hasil daripada clinical tests yang diperolehi daripada makmal Shaklee.


Secara realiti, kita boleh tengok perubahan kakak nie selepas 21 hari dia gunakan Shaklee Collagen Powder...


Nie testimoni pelanggan sebenar, yang tinggal di luar negara. Takder edit2, takder photoshop2, takder filter2 yer. Ni la rupa asal dia. Ini baru 21 hari. Kalau lepas 2-3 kotak? Haaa... flawless la gamaknyer!

Kenapa saya pilih testimoni pelanggan dari luar negara? Kenapa tak amik testimoni orang tempatan? Berlambak ada kat internet tuh! Haaa... kita kena faham cuaca kat sana ada 4 musim. Bila tiba musim panas, kulit mudah rosak disebabkan terkena cahaya matahari & pancaran UV. Bila musim salji tiba, kulit jadik terlalu kering disebabkan cuaca yang terlalu sejuk. Jadi, orang yang tinggal kat negara2 4 musim nie lebih susah nak jaga kulit berbanding kita coz perubahan2 cuaca yang ketara.

Okay, nampak tak? Kalo tak nampak, korang memang sengaja je kan? hahaha...

Dah sekarang jangan tunggu lama2 lagi. Kalau nak kulit cantik & nampak lebih mudah, bertindak sekarang! Jangan nak berlengah2 lagi. Contact saya atupun Hafez!

Okaylah u olls. Saya nak pi kerja nie. Kang tak siap pulak kek aku tuh... huhuhu. Kalau ada readers yang pi memancing kat laut dalam tu, tolong tangkapkan saya ikan merah yang besar baq hang macam dalam gambar kat atas tu yer! Dapat sekor pun jadik ler, boleh tahan seminggu! Sedapnyer kalo buat sup ikan merah kan? Hmmm... yummy yummy!

Dadaaaa!!!!

0 comments:

Post a Comment