Thursday, September 18, 2014

Berat Badan Saya Dah Turun!

posted by Mohd Yusof Rahmat

Salam semua...

Hari nie saya rasa happy sikit. Sebab berat badan saya tak la melonjak2 naik. Kalau tahun2 dulu, berat badan akan turun 3-5kg masa bulan puasa. Bila abis je bulan puasa, berat badan naik mencanak2... Maklumlah, asyik makan siang & malam kan.

Walaupun tak banyak gi open house raya, tapi makanan memang sentiasa available ke mana2 je saya pergi. Kedai makan berlambak kat sekitar rumah. Kat dalam umah nie pun banyak stok2 yang boleh dimakan.

Tahun nie berat badan saya terkawal sikit. Biasanya berat badan saya sekitar 70kg (sebelum & selepas bulan puasa). Tapi Alhamdulillah tahun nie, ada sikit improvement. Masih lagi dapat maintain below 65kg.


Tengs to Hafez sebab rajin buatkan saya Cinch Shake setiap hari. Cinch Shake banyak membantu saya untuk kawal nafsu makan, untuk kekalkan metabolisme yang tinggi, untuk bakar lelemak yang degil kat bahagian perut & pinggang...

Lagipun Cinch Shake nie sedap kalau kita pandai manipulate cara nak makan. Paling simple, bancuh jer serbuk Cinch Shake dengan air sejuk, kacau & terus minum. Tapi kalau u olls rajin, boleh la cuba blend dengan buah, susu, collagen powder, etc... rasanya lebih kebaboom! Minum segelas tuh rasa macam tak cukup pulak! hehehe...


Tapi saya nie bukan amik Cinch Shake jer. Saya amik Vivix jugak. Selain khasiat2 yang lain, Vivix pun dikatakan boleh membantu kita untuk mengawal berat badan.

Ada sesetengah orang cakap, susah nak turunkan berat badan, especially bila berat badan tu dah melebihi 100kg. Bagi saya, semua tu bergantung pada kemahuan diri & sejauh mana kita sanggup berkorban untuk capai matlamat kita. Kalau kita nak kurus, kita kenalah usaha lebih sikit. Kita kena kurangkan makanan berlemak, kurangkan karbohidrat dalam diet, lebihkan senaman, kurangkan sikit nafsu nak makan junk food. Tapi selain tu, kita kena jugak amik supplement tambahan agar badan kita tak kekurangan nutrien semasa kita berdiet.

Kalau u olls perlukan guidance, bolehlah hubungi Hafez. Dia boleh membantu u olls. Dia pun ada pengalaman sendiri untuk dikongsikan. Dan kalau u olls nak pelbagaikan cara mengambil Cinch Shake nie, dia ada banyak tips2 & resepi yang boleh dicuba. Contohnya resepi yang superlazat nih...


Kalau nak contact saya pun boleh jugak. Bukanlah saya nie tak boleh beri khidmat nasihat. Tapi saya nie pun baru jer start makan Cinch Shake nih. Ilmu pun masih cetek lagi. Apa yang saya tahu, kalau saya nak kawal berat badan, saya perlu amik Cinch Shake setiap hari. Tu jer! Takyah la nak buang duit cuba produk2 lain yang kita sendiri tak tahu tahap keberkesanan & keselamatannya. Shaklee nie dah terbukti selamat & berkesan.

Okaylah, saya nak solat nie. Nanti ada masa, saya tulis lagi kay!

Bye!!!

0 comments:

Post a Comment